Otovo-garantin
Otovo-garantin – Villkor
Garantigivare
Otovo AB
Otovo-garantins omfattning och längd
Otovo-garantin är ett tillägg till eventuella tvingande rättigheter du kan ha som kund enligt nationell lag. Syftet med Otovo-garantin är att förlänga garantiperioden till 10 år.
Utöver detta, gäller Otovo-garantin enligt samma villkor, och med samma undantag och begränsningar, som garantierna angivna i köpeavtalet (“Avtalet”) och de därtill hörande allmänna villkoren (”Allmänna Villkoren”) som gäller för ditt köp av en Solcellsanläggning, ett Batteri och/eller andra tillhörande energiprodukter (gemensamt ”Produkterna”) från Otovo.
Garantiperioden för Otovo-garantin startar när Produkterna är installerad (såsom specificerats i de Allmänna Villkoren).
Otovo-garantin ska (med beaktande av de undantag och begränsningar som anges nedan eller i Avtalet och de Allmänna Villkoren) under dess giltighetstid omfatta reparation eller utbyte av skadade, felaktiga eller bristfälliga produkter och komponenter och eventuell reparation av bristfällig eller felaktig montering av Produkterna.
Undantag
Otovo-garantin omfattar inte personskada, sakskada eller skada på tredje man. Sådana skador kan dock omfattas av andra rättigheter du har som Otovo-kund.
Begränsningar
Otovo-garantin är inte en försäkringsprodukt och omfattar endast fel, brister eller skador orsakade av inneboende brister i varor eller utfört arbete. Otovo-garantin täcker inte fel, brister eller skador som orsakats av eller härrör från din eller tredje mans handling eller underlåtenhet eller eventuella utomstående händelser, vilket ska inkludera, men inte vara begränsat till:
- skada orsakad av dig eller tredje man;
- eventuellt arbete som utförts av dig eller tredje man vilket påverkar Produkterna; och
- väder, bränder, naturkatastrofer eller liknande händelser.
Rätt att överlåta
Otovo-garantin gäller för den person som köpt Produkterna från Otovo och för person som under garantins giltighetstid förvärvar äganderätten till Produkterna.
Anmälan
För att dra nytta av Otovo-garantin måste du så snart som möjligt och inom rimlig tid efter att du upptäcker eller rimligen kunnat förväntas upptäcka någon skada, fel eller brist i dina Produkter anmäla detta till Otovo. Otovo-garantin kan bli ogiltig om du inte gör en anmälan enligt föregående.
När du har anmält en skada, fel eller brist som omfattas av Otovo-garantin måste du ge Otovo rimlig tid att dels göra en bedömning, dels utföra reparation eller utbyte. Eventuella förseningar på grund av begränsad tillgänglighet bland Otovos tekniker, väderförhållanden eller andra orsaker ger inte en rätt till ersättning. Otovo kan begära ytterligare dokumentation från dig för att kunna bedöma ditt krav.